4 beneficii principale ale implementării unui ERP în domeniul fabricării de mobilă

iun. 03, 2020

Sistemele de management al afacerilor (ERP și CRM) reprezintă cu siguranță un instrument important, care ajută întreprinderile mijlocii și mari să se adapteze mai rapid în mediul turbulent actual.

Implementarea unei soluții software integrate nu doar optimizează cheltuielile, crește profitul și ajută întreprinderile să facă planuri în mod eficient, dar și asigură o imagine de ansamblu asupra proceselor din cadrul companiei.

În general, sistemele ERP (planificarea resurselor întreprinderii) se ocupă de întregul ciclu de afaceri din cadrul unei companii prin sincronizarea activităților legate de:

  • Gestionarea finanțelor
  • Producției si planificarii acesteia
  • Gestionarea lanțului de aprovizionare
  • Vânzări și marketing
  • Administrarea proiectelor
  • Gestionarea serviciilor
  • Gestionarea resurselor umane
  • Analize

Cu toate acestea, producătorii de mobilă întreprind multe procese complexe, indiferent dacă oferă mobilă de butic sau mobilă produsă în masă. În plus, trebuie să răspundă la nevoile clientului, aflate în continuă schimbare, ținând în același timp pasul cu tendințele.  Este aproape imposibil să mulțumești clienții și, în același timp, să menții competitivitatea, gestionarea impecabilă și calitatea produselor fără un sistem ERP modern.

De ce este util un sistem ERP de încredere pentru companiile producătoare de mobilă

erp-furniture-manufacturing-intelligent-systems

Gestionarea combinațiilor de comenzi personalizate. De multe ori, producătorii de mobilă trebuie să se descurce cu multe comenzi personalizate, astfel încât să îndeplinească nevoile clienților. Prin urmare, trebuie să gestioneze mii de configurații de producție privitoare la design, stil, culori, materiale, etc. Gestionarea manuală a unor astfel de comenzi complexe este imposibilă, mai ales atunci când compania este în creștere și este nerăbdătoare să obțină o clientelă care crește constant. Cu toate acestea, cu ajutorul software-ului ERP potrivit, puteți să configurați produsul oricum doriți, până când ați obținut combinația perfectă, în conformitate cu preferințele clienților, după care să treceți la etapa de producție.

Planificarea eficientă a resurselor. Pentru fabricarea mobilei, este necesară aprovizionarea cu cantități mari de diverse materiale și, în același timp, gestionarea mai multor furnizori. Prin urmare, într-un singur obiect de mobilier ar putea să se utilizeze lemn, materiale textile și metale din mai multe țări, astfel încât planificarea resurselor este dificilă, mai ales atunci când se primesc multe oferte personalizate.  Cu toate acestea, puteți să faceți aceste lucruri mult mai eficient și să evitați haosul administrativ prin monitorizarea comenzilor și a relațiilor cu furnizorii printr-un singur sistem ERP.

Costuri de producție reduse. Cu ajutorul unui ERP, procesele comerciale sunt automatizate, ceea ce are drept rezultat o creștere a exactității și o scădere a risipei de resurse, astfel încât fluxurile de numerar sunt optimizate. În plus, utilizatorii ERP pot să monitorizeze constant calitatea produselor și să reacționeze rapid atunci când se identifică probleme.

Creșterea nivelului de satisfacție a clienților. Sistemele ERP contribuie la realizarea unui nivel mai înalt de satisfacție a clienților prin furnizarea unei platforme pentru prelucrarea mai rapidă a datelor, stocarea istoricului fiecărui client și răspunsul prompt la toate îngrijorările lor.

Pentru obținerea unor rezultate mai bune, se recomandă ca producătorul să aibă un software CRM (managementul relațiilor cu clienții). Această soluție este integrată cu sistemul ERP și va închide ciclul client potențial -> comandă -> producție -> livrare -> client fidel în cel mai bun mod posibil.

Cum să aleg cel mai bun ERP pentru afacerea mea producătoare de mobilă?

Alegerea unui sistem ERP depinde în totalitate de nevoile și obiectivele dvs. de afaceri. Pentru început, notați procesele comerciale din cadrul organizației dvs. și identificați apoi problemele și slăbiciunile cu care vă confruntați. Astfel, veți putea să vă faceți o idee cu privire la funcționalitățile pe care le veți căuta la noul sistem ERP.

După aceea, puteți să alegeți vânzătorul și soluția. Ar trebui să alegeți o soluție care a fost implementată cu succes și în cadrul altor companii producătoare de mobilă. Nu ar fi o idee rea să vă informați cu privire la soluțiile utilizate de concurenții dvs. și să aflați dacă sunt mulțumiți de sistemul ales. În ceea ce privește vânzătorul ERP, ar trebui să alegeți o companie care poate să garanteze stabilitatea și are o viziune pe termen lung în ceea ce privește dezvoltarea produsului ei.

Un astfel de sistem ERP de încredere ar fi Microsoft Dynamics 365 Business Central. Microsoft Dynamics 365 Business Central este una dintre cele mai populare soluții pentru managementul afacerilor din întreaga lume și este utilizat de peste 120.000 de companii mijlocii și mari din diverse industrii, în peste 165 de țări. În plus, este unul dintre sistemele ERP de înaltă clasă cele mai utilizate din lume și multe companii producătoare de mobilă se bazează pe el.

Dacă vi se pare că sună interesant, haideți să vorbim și să vedem cum putem să vă ajutăm.

Partajare

About the author
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.

Discussion

Add commentHide comments

Primiti actualizarile noastre din industrie pe email

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.